Save my hair

2011-03-14 @ 20:36:24 2011-03-14 @ 20:36:24
Upps, jag insåg för ca en timme sedan hur extremt slitet och torrt mitt hår är ;s Lockigt hår blir ju torrt/risigt lättare än rakt/vågigt hår, - kul va?. Så jag gjorde ett desperat försök i att rädda det innan det faller av...
Det konstiga med mitt hår är att det typ inte tål sunsilk, och likande utan bäst blir det med gliss. Helst det rosa eller gula ^^ Iaf, har lärt mig att man inte ska använda balsam om man sedan ska ha inpackning! Andledningen? Jo, vatten har ett surare Ph-värde än håret och då "öppnas" hårstrået sig (inte bra, det är när håret inte orkar "stänga" sig som det slits) och "stängs" med hjälp av balsamet. Och då säger det ju sig själv att det tar åt sig mer näring om hårstrået är "öppet" :) Så nu sitter jag med inpackning och ber till gudarna att det blir bättre :)


Kommentarer
Postat av: abduhhldihs hjeehlpurginistation

skänk en krona till joys hår. stöd dem som har det svårt, slitet hår är en dålig ovana.

2011-03-14 @ 23:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback