Joy bakar ^^

2010-11-14 @ 12:08:21 2010-11-14 @ 12:08:21
Jupps, idag ärre farsdag så jag passade på att skicka ett litet grattis sms till pappsen och ska sticka dit en stud senare : ) Men hur gör man nu om ekonomin inte är på topp och man förväntas komma och gratta sin far med blommor och choklad ? Jo, du ser till och bakar! Det uppskattas dessutom att du lagt tid och möda på att  göra en present själv :)
Men vad kan man nu baka? KLADDKAKA!
Alla gillar kladdkaka vafan och det gör fort att göra, man kan ju altid variera om man nu tröttnar på den alldagliga kladdisen. Som nu tex, jag hade i apelsinskal/kanel och kaffe :) det blev mycket godare, dessutom adderade jag liiite chilli , perfectamente! Låter det skumt? Ja men det är ju pappas :$

Detta receptet använde jag :


Två ägg
3 dl socker
1 ½ tsk v.socker
125 g smör
1½ dl vetemjöl
4-5 msk kakao

+
4 tsk starkt kaffe
skal ifrån en apelsin och lite kanel

samt en liiiten chillifrukt ( innehållet - kärnor)

125grader i mitten av ugnen i ca 30 min och walla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback