Perfekt?

2010-11-25 @ 21:17:32 2010-11-25 @ 21:17:32
Är det bara jag eller duger man aldrig?

Nej jag är väl inte depprimerad men jag är så jävla trött på att försöka göra saker bra och prefekt till ingen nytta. För vad man än gör duger det ju aldrig, man kan komma hem och vara jätte glad och tex hänga upp tvätt eller nått och det är ändå någonting man glömt städa undan. Man kan lägga ner timmar på en novel, vara jätte nöjd och sedan få den tillbaka med ett vg- . Varför satsade man så mycket på den, varför var man nöjd? Hade varit mycket bättre och kasta ihop någon fånig historia och ändå få samma betyg. Nej, det handlar inte om bara betyg utan alltid annars också, och det är så fkn jobbigt. Och det är ju inte lönt att prata om det/ta upp det för ingen fattar ändå.

Kan ingenting någonsin vara perfekt? Varför ska det alltid vara något fel man gör? Jag orkar faktiskt inte anstränga mig som en idiot för att göra mamma glad, fixa bra betyg eller liknande. What's the point?
Så jag skiter i det, pallar inte plugga fem timmar till ett matte prov som ändå inte blir bra. Och jag orkar inte vara en perfekt unge om det ändå är så jävla fel. Kan ju lika bra plugga en halvtimme och få g ändå, vara en helvetesunge och festa sönder hela helgerna. För jag skulle kunna göra så, fine by me.


Nu har jag skrivit av mig min ilska, och det hjälpte lite men jag menade varenda ord.

PussHej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback