In Italy

2011-07-04 @ 13:24:41 2011-07-04 @ 13:24:41
Kom till Italien i fredags, efter att lyckats komma pa ratt flyg och allt alldeles sjalv :) Efter lite drygt 3 timmars resa var jag framme och bortsatt ifran att nonno nastan var pa vag att ringa polisen (tydligen hade han trott att planet skulle landa tidigare an planerat) sa var allt bra. Efter ett kramkalas akte vi vidare till nonna ( Min biologiske morfars  mamma) for att halsa pa och ata. Ingenting har forandrats sedan sist jag var har, 2004 tror jag. Deras lagenhet ar fortfarande fylld med tusentals buddahs (nej, ingen ar buddist men tydlien ar nonnos fru, luisa, beroende av att samla). De tre hundarna som nonno alskar over allt annat ser ine ut att ha aldrats alls. trots att jag bara varit har i fyra dagar har jag hunni med en massa. Jag har givetvis fotat allt men jag har ju saklart inte med mig usbkalen ;( Det jobbigaste har ar att forutom den lilla spanskan jag kan och den extremt bristfalliga svenskan nonno lart sig under mormors vistelse sa kan vi inte kommunicera alls. Vilket leder till att man latt misstolkar saker o ting.

Men annars ar har underbart. Staden ar gigantisk och varje byggnad skiljer sig at pa ett eller annat satt. Om man lyckas se bortom allt skrap och den galna trafiken sa ar det faktiskt jatte fint. Igar larde jag mig att det finns over 2000 kyrkor i Rom, fatta da hur manga krista har finns??! Haha, jag lar val beratta mer nar jag kommer hem igen, ska boka hem resan idag, innan allt tar slut ^^

Jag ska se om jag kan blogga mer i veckan, men forvanta ingenting, puss♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback