Plugg

2011-03-23 @ 20:10:45 2011-03-23 @ 20:10:45
Usch, tvingas plugga historia idag eftersom jag vill behålla mitt betyg och för att jag missat "lite" förmånga läxförhör , upps. Tycker faktiskt historia är ett roligt ämne, synd bara att vår so-lärare förstör det med att snacka i exakt 60 minuter/lektion. Då förstörs liksom det roliga på ngt sätt =/ Hade varit mycket roligare om vi fått tid att diskutera eller ha något projekt. Eller varför inte satt på någon BRA film om andra världskriget? Men nejdå, en timmes babbel om alla presidenter under hela 1900-talet, skottet i Sarajevo och allt annat han har hittat. Dock har man inget val än att försöka hålla ögonen öppna och memorera något utav det han nämt. Hursom helst så har vi prov på fredag, båda världskrigen har han klämt in, die.

Bäst att jag läser igenom dom 50 sidorna och gör lite anteckningar, det ser väl bra ut då?

Det mesta jag kan om andra världskriget har jag lärt mig genom filmer, Pojken i randig pyjamas är en av de bästa.





Kommentarer
Postat av: aschmet

nu ladda jag ner den filmen.. hihihihih

2011-03-24 @ 21:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback